SKU
92500072
H-D Screamin' Eagle Milwaukee-Eight Engine Stage III Kit - 114 to 117 CI
22 686 kr
I lager
H-D Screamin' Eagle Milwaukee-Eight Engine Stage III Kit - 114 to 117 CI
Finish / Color: Black Highlighted
Detta kit har utvecklats för ryttaren som letar efter en fast sits i byxen ökar du kan känna - varje gång du rullar på gasen. Ökningen i förskjutningen och stöten i komprimering ger en betydande ökning av vridmoment och kraft över lager samtidigt som man återställer känslan av att rida solo när man
tar den långa resan med en passagerare och bagage.
Ökar effekten med upp till 24% jämfört med motorkonfigurationerna för originalutrustningen
Levererar ökat gasreglage i hela RPM-intervallet
Producerar flexibel rullningskraft utan nödvändig nedväxling
Levererar utmärkt stoppljus till motorvägshastighet på rampen
Behåller fabriksgarantin för originalutrustning
Inkluderar 4,075 "skruvcylindrar, smidda 11: 1 högkomprimerade aluminiumbelagda kolvar, högpresterande kolvringar och tappar, SE8-498 kam,
prestandaventilfjädrar
Inkluderar flerskiktsbelagda huvudpakningar, uppgradering av kamlager, kopplingsfjädrar med hög kapacitet (1200N), mest nödvändiga packningar och
tätningar
Svart med markerade fenor - Matchar modeller som inte är CVO ™ för originalutrustning.
Passar '18 -later Softail® och '17 -later Touring-modeller utrustade med 114CI Milwaukee-Eight®-motor. Passar inte Trike-modeller. Kräver separat
köp av Cam Drive Retention Kit P / N 25566-06. Installation kan kräva Cam Spacer Kit P / N 25928-06. För Tour-modellerna '17 -'18 rekommenderas
installation av oljepumpskåpa P / N 62400206 (säljs separat). Alla modeller kräver ECM-kalibrering med Screamin Eagle® Pro Street Tuner för korrekt
installation. Väntar på godkännande för användning i Kalifornien på '20-modeller. Se H-D®.com / shop för status.
Finish / Color: Black Highlighted
Detta kit har utvecklats för ryttaren som letar efter en fast sits i byxen ökar du kan känna - varje gång du rullar på gasen. Ökningen i förskjutningen och stöten i komprimering ger en betydande ökning av vridmoment och kraft över lager samtidigt som man återställer känslan av att rida solo när man
tar den långa resan med en passagerare och bagage.
Ökar effekten med upp till 24% jämfört med motorkonfigurationerna för originalutrustningen
Levererar ökat gasreglage i hela RPM-intervallet
Producerar flexibel rullningskraft utan nödvändig nedväxling
Levererar utmärkt stoppljus till motorvägshastighet på rampen
Behåller fabriksgarantin för originalutrustning
Inkluderar 4,075 "skruvcylindrar, smidda 11: 1 högkomprimerade aluminiumbelagda kolvar, högpresterande kolvringar och tappar, SE8-498 kam,
prestandaventilfjädrar
Inkluderar flerskiktsbelagda huvudpakningar, uppgradering av kamlager, kopplingsfjädrar med hög kapacitet (1200N), mest nödvändiga packningar och
tätningar
Svart med markerade fenor - Matchar modeller som inte är CVO ™ för originalutrustning.
Passar '18 -later Softail® och '17 -later Touring-modeller utrustade med 114CI Milwaukee-Eight®-motor. Passar inte Trike-modeller. Kräver separat
köp av Cam Drive Retention Kit P / N 25566-06. Installation kan kräva Cam Spacer Kit P / N 25928-06. För Tour-modellerna '17 -'18 rekommenderas
installation av oljepumpskåpa P / N 62400206 (säljs separat). Alla modeller kräver ECM-kalibrering med Screamin Eagle® Pro Street Tuner för korrekt
installation. Väntar på godkännande för användning i Kalifornien på '20-modeller. Se H-D®.com / shop för status.
Write Your Own Review